images

Pomoc

Formularz kontaktowy z eBOK

Skorzystaj z niego bez konieczności logowania

Informujemy, że bezpodstawne wezwanie naszych konserwatorów jest odpłatne

Wybierz zakres pomocy

1. Obraz w moim telewizorze zacina się, zniekształca, rozdziela się na pojedyncze duże bloki

Nie jest to usterka, którą Abonent może usunąć we własnym zakresie. W tym przypadku konieczna będzie interwencja zdalna lub przyjazd naszej obsługi technicznej. Aby naprawa była skuteczna i jak najszybsza, bardzo pomocne jest podanie w zgłoszeniu awarii, szczegółów (data i godzina) oraz nazwy kanału, na którym zaobserwowano niepokojące zakłócenia.

2. Jak mogę przywrócić posiadany dekoder do ustawień fabrycznych?

Wszystkie dekodery dostarczane przez TK Chopin posiadają możliwość przywrócenia ustawień fabrycznych i zazwyczaj znajdziemy tą opcję w menu ustawień urządzenia. To działanie jest opisane w instrukcji obsługi, którą dostarczamy zawsze razem z dekoderem. W przypadku problemów, lub dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta TK Chopin.

3. Brak sygnału TV, gdzie szukać pomocy?

W każdym przypadku zawsze warto rozpocząć od sprawdzenia instalacji w mieszkaniu. Można sprawdzić czy kabel antenowy jest poprawnie włożony do gniazda i do odbiornika TV/dekodera oraz czy urządzenia posiadają zasilanie elektryczne. W przypadku dekodera cyfrowego warto również dokonać restartu urządzenia odłączając go na chwilę od zasilania. Jeśli jednak te działania nie pomogą, należy zgłosić usterkę w BOK pod numerem 58 536 17 03. W przypadku uszkodzenia instalacji z winy Abonenta będzie pobrana opłata za wezwanie konserwatora.

4. Dlaczego kanały nie wyświetlają się kolejności numerycznej? Są pomiędzy nimi luki.

Duża ilość kanałów telewizyjnych, którą Państwu dostarczamy wymaga odpowiedniego posortowania, aby łatwiej było znaleźć ulubione treści. Kanały pogrupowane są w bloki tematyczne, ale możliwe jest też ustawienie własnej kolejności listy programów korzystając z opcji w menu dekodera.

5. Pojawiły się szumy w odbiorniku telewizyjnym przy regulowaniu głośności.

Powodem powstawania opisywanych zakłóceń najczęściej jest ustawienie maksymalnego poziomu dźwięku na jednym z urządzeń. Zalecamy w takim przypadku sprawdzenie, czy dekoder, czy telewizor ma ustawiony maksymalny poziom dźwięku i jego zmniejszenie.

6. Pilot nie działa – co robić?

Jeśli naciśnięcie przycisku na pilocie nie jest potwierdzone miganiem diody na dekoderze – należy wymienić baterie w pilocie . W przypadku dekoderów Technisat należy przytrzymać przycisk „ok” i nacisnąć przycisk SAT1. Jeśli powyższe sugestie nie pomogą prosimy zgłosić się ze sprzętem do naszego Biura Obsługi Klienta.

7. Dekoder sam się wyłącza.

Część dekoderów posiada domyślnie ustawioną opcję oszczędzania energii, tzn. przechodzą w tryb czuwania po kilku godzinach bezczynności. Można ją wyłączyć z poziomu MENU dekodera.

8. Brak części programów.

Należy ponownie wyszukać listę kanałów. Dokładne instrukcje znajdują się na naszej stronie internetowej pod adresem http://www.pelmar.pl/pomoc.html – dział TELEWIZJA.

9. Co zrobić gdy nastąpi brak programów?

W pierwszej kolejności należy upewnić się czy dekoder jest włączony do prądu i nie jest w trybie czuwania - dioda na przedzie dekodera powinna się palić na zielono. Jeśli na ekranie pojawia się komunikat informujący o braku sygnału, należy upewnić się, które urządzenie zgłasza komunikat. Jeśli jest to telewizor:
  • sprawdzamy czy dekoder jest prawidłowo podłączony do odbiornika TV,
  • sprawdzamy czy na odbiorniku TV mamy wybrane właściwe źródło sygnału. Na pilocie od TV szukamy przycisku „input”, „source”, „AV” lub innego, wg instrukcji, który przełącza wejścia odbiornika,
Natomiast w przypadku, gdy dekoder zgłasza komunikat o braku sygnału
  • sprawdzamy czy kabel antenowy jest podłączony poprawnie do dekodera
  • naciskamy na pilocie od dekodera przycisk „menu”. Nawet przy braku sygnału kablowego na TV uzyskamy obraz menu z dekodera

10. Lista programów jest – ale brak dostępu do kanałów.

Takie zachowanie wskazuje na problem z kartą lub uprawnieniami. Zawsze warto sprawdzić czy karta jest włożona prawidłowo. Wysuwamy kartę i wsuwamy ponownie do oporu. Można to robić w czasie pracy dekodera. Tylko w dekoderach Ferguson AC-8000/AC-8000 HD kartę montujemy chipem do góry. W pozostałych modelach kartę wkładamy chipem do dołu. Dodatkowo w Technisatach możemy wejść w menu > dostęp warunkowy. Informacja „brak karty smart” może wskazywać na uszkodzoną lub źle włożoną kartę. Jeżeli wysunięcie i wsunięcie nie pomogło, konieczny jest kontakt z serwisem.

11. Brak dźwięku na dekoderze – co robić?

Należy sprawdzić czy telewizor lub dekoder nie są wyciszone. Jeśli ustawienie głośności jest dobre, należy odłączyć dekoder od prądu i po ok. 10 sekundach podłączyć ponownie.

12. Brak obrazu – co robić?

W pierwszej kolejności należy się upewnić czy telewizor i dekoder są włączone. Następnie sprawdzić połączenie kablowe między telewizorem a dekoderem oraz ustawić w telewizorze odpowiednie źródło sygnału (najczęściej HDMI lub EURO/SCART).

13. Obraz jest, ale z zakłóceniami typu artefakty (małe kwadraciki na obrazie).

Taki objaw najczęściej wymaga interwencji serwisu i może świadczyć o niewłaściwym poziomie sygnału. Problem w tym, że podobne objawy wywołują również zakłócenia transmisji satelitarnej np. podczas złej pogody. Trzeba zatem założyć, że w czasie normalnej pogody problem dotyczy sygnału kablowego. Użytkownik może się jeszcze upewnić co do wstępnej diagnozy badając poziom sygnału i jakość sygnału wskazane przez dekoder cyfrowy. Dostęp do tych funkcji uzyskujemy inaczej zależnie od posiadanego modelu urządzenia. Np. w Technisatach – naciskamy „żółty” i wtedy „zielony” przycisk na pilocie, w Homecastach i Fergusonach – naciskamy przycisk „info”. Najczęściej pierwszy wskaźnik dotyczy poziomu sygnału (S) i powinien być powyżej 50%. Natomiast drugi (Q) to wskaźnik jakości i powinien być powyżej 90%. Jeśli poziom sygnału odbiega od tych wartości, należy skontaktować się z naszym serwisem.

14. Czy sam mogę dokonać instalacji dekodera cyfrowego w domu?

Tak – instrukcja, krok po kroku przedstawia proces instalacji oraz pierwszego uruchomienia. Dołączona jest do dekodera bądź dostępna na naszej stronie internetowej (https://www.pelmar.pl/pomoc.html).W przypadku jakichkolwiek problemów, pomożemy rozwiązać je telefonicznie lub osobiście w domu Klienta.

15. Czy istnieje możliwość korzystania z sygnału cyfrowego na kilku odbiornikach telewizyjnych (usługa multiroom)?

Tak, korzystając z usługi multiroomu można odbierać taki sam pakiet na drugim odbiorniku TV jednocześnie i niezależnie. Usługa dostępna jest od pakietu Brązowego i nie dotyczy dodatkowo zakupionych kanałów premium.

16. W jaki sposób instaluje się usługę multiroom?

Korzystanie z tej usługi wymaga dodatkowego dekodera podłączonego do gniazda telewizji kablowej, odpowiednio przygotowanego przez pracownika naszej firmy. Jeśli uruchomienie usługi wymaga dodatkowych prac instalacyjnych związanych z okablowaniem, to są one wykonywane za dodatkową opłatą.

17. Co to jest HBO GO?

Usługa HBO GO to internetowy serwis wideo na żądanie. Wybrane filmy i seriale obejrzeć można na komputerze, tablecie, smartfonie.

18. Jakie są parametry jakościowe usługi telewizji cyfrowej oferowanej przez Operatora?

Pelmar Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości sygnały telewizji cyfrowej na poziomie < 10-7. Jest to wartość parametru BER (Bit Error Ratio), bitowa stopa błędów decydująca o jakości i możliwości obierania programów nadawanych cyfrowo.

Pomoc techniczna

Parametry przeszukiwania kanałów

Ustawiając ręczne lub automatyczne przeszukiwanie kanałów na odbiornikach telewizji cyfrowej konieczne jest podanie prawidłowych parametrów sieci. W sieci kablowej Chopin parametry są następujące:

  • Częstotliwość początkowa: 346 MHz (346 000 KHz)
  • Częstotliwość końcowa: 858 Mhz(858000 KHz)
  • Modulacja QAM : 256
  • Symbol rate 6875

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 536 17 03, lub e-mail: pelmar@pelmar.pl


Lista TV z modułami CAM

sony.

lg.

samsung.

philips.

sharp.

toshiba.

telefunken.

technika.

orion.

loewe.

hyundai.

gogen.


Przywracanie ustawień fabrycznych

KAON 220

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Zaznaczamy USTAWIENIA i potwierdzamy OK
  3. Wpisujemy KOD PIN 0000 i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK (nie widać ich na liscie, najlepiej przeszukiwać ją w góre)
  5. Potwierdzamy naciskając ponownie OK
  6. Wybieramy JĘZYK MENU/AUDIO/NAPISÓW i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy STREFĘ CZASOWĄ i potwierdzamy OK
  8. Wybieramy WYSZUKIWANIE AUTOMATYCZNE i potwierdzamy OK
  9. Na ekranie wyszukiwania
    • ustawiamy URUCH. CZĘSTOT. na 346000
    • ustawiamy ZAK. CZĘSTOT. na 858000
    • ustawiamy SYMBOL RATE na 6875
    • ustawiamy CONST. na 256-QAM
    • SIEĆ na WŁ
  10. Naciskamy przycisk OK

Ferguson AC-6200

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie – do zakładki NARZĘDZIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, naciskamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o KOD, naciskamy na pilocie 0000, potwierdzamy OK
  6. LCN mode – zaznaczamy WŁĄCZ, naciskamy OK
  7. Po chwili pojawi się ekran wyszukiwania ręcznego
    • Ustawiamy CZĘSTOTLIWOŚĆ na 346Mhz
    • Ustawiamy PRĘDKOŚĆ TRANSMISJI na 6875
    • Ustawiamy MODULACJA QAM na 256 QAM
    • Ustawiamy POSZUKIWANIE SIECI na TAK
  8. Zaznaczamy URUCHOM PRZESZUKIWANIE i naciskamy OK na pilocie – rozpocznie się wyszukiwanie programów

Ferguson Ariva 100 Cable

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie - do zakładki TOOLS i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  4. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  5. Po zniknięciu komunikatu "PROSZĘ CZEKAĆ", naciskamy przycisk EXIT aby powrócić do wyboru zakładek
  6. Przechodzimy w lewo używając strzałek na pilocie - do zakładki INSTALLATION i naciskamy OK
  7. Zaznaczamy WYSZUKIWANIE NIT i naciskamy OK
  8. Po pojawieniu się ekranu wyszukiwania
    • Ustawiamy CZĘSTOTLIWOŚĆ na 346000 KHz
    • Ustawiamy SYMBOL RATE na 6875 KS/s
    • Ustawiamy QAM na QAM256
    • Ustawiamy TYLKO NIEKODOWANE na NIE
  9. Zaznaczamy SZUKAJ i naciskamy OK
  10. Po zakończonym wyszukiwaniu pojawi się komunikat, naciskamy przycisk OK

Ferguson Ariva 102 Cable

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie - do zakładki USTAWIENIA SYSTEMOWE i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy INNE i naciskamy OK
  4. Strzałka w PRAWO lub LEWO zmieniamy OPCJE ZAAWANSOWANE na WLACZ i naciskamy przycisk BACK
  5. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie - do zakładki NARZEDZIA i naciskamy OK
  6. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  7. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  8. Po zniknięciu komunikatu "PROSZE CZEKAC", naciskamy przycisk BACK aby powrócić do wyboru zakładek
  9. Przechodzimy w lewo używając strzałek na pilocie - do zakładki INSTALACJA i naciskamy OK
  10. Zaznaczamy WYSZUKIWANIE AUTO i naciskamy OK
  11. Zaznaczamy SZUKAJ i naciskamy OK
  12. Po zakończonym wyszukiwaniu pojawi sie komunikat, naciskamy przycisk OK

Ferguson AC - 8000 PVR, HDM

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Używając strzałek na pilocie - zaznaczamy UŻYTKOWE i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy RESET - USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  4. Ponownie zaznaczamy RESET - USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  5. Potwierdzamy zaznaczając OK i wciskając OK na pilocie
  6. Wpisujemy hasło 0000 i potwierdzamy OK.
  7. Następi przywrócenie ustawień fabrycznych i pojawi się ekran powitalny, wciskamy NIEBIESKI klawisz na pilocie
  8. Wybieramy język za pomocą strzałek i wciskamy NIEBIESKI przycisk na pilocie
  9. Naciskamy ponownie NIEBIESKI przycisk na pilocie
  10. Wybieramy metode instalacji na PROSTA i naciskamy NIEBIESKI przycisk
  11. Wybieramy FORMAT OBRAZU i naciskamy NIEBIESKI przycisk
  12. Ponownie wybieramy NIEBIESKI przycisk
  13. Po zakończonym wyszukiwaniu naciskamy ponownie NIEBIESKI przycisk

HOMECAST HC5101

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Za pomocą strzałek na pilocie przechodzimy w prawo na zakładkę ZAAWANSOWANE
  3. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK na pilocie
  4. Wprowadzamy hasło za pomocą pilota – 0000 (cztery zera)
  5. Zaznaczamy opcje TAK i naciskamy przycisk OK, odbiornik się zrestartuje
  6. Za pomocą strzałek wybieramy JĘZYK POLSKI i potwierdzamy przyciskiem OK
  7. Wybieramy opcje RĘCZNE PRZESZUKIWANIE, potwierdzamy OK i ustawiamy poniższe opcje:
    • CZĘSTOTLIOWOŚĆ – 346000
    • TRYB SKANOWANIA – Niekodowany+CAS
    • TYPY SERWISÓW TV+Radio
    • MODULACJA – 256 QAM
    • SYMBOL RATE 6875
    • POSZUKIWANIE SIECI – Odblokuj
  8. Naciskamy OK, rozpocznie się wyszukiwanie.
  9. Odbiornik poprosi o potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  10. Na końcu wchodzimy do MENU, przechodzimy na zakładkę OPCJE
  11. Zaznaczamy JĘZYK i naciskamy OK na pilocie
  12. Ustawiamy AUDIO 1 i 2 wedle uznania (np. POLSKI i ENGLISH)
  13. Ustawiamy NAPISY 1 i NAPISY 2 wedle uznania (np. POLSKI i WYŁĄCZ)
  14. Zatwierdzamy powyższe zmiany przyciskiem OK

HOMECAST HC3000CO

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Za pomocą strzałek na pilocie przechodzimy w prawo na zakładkę ZAAWANSOWANE
  3. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK na pilocie
  4. Wprowadzamy hasło za pomocą pilota – 0000 (cztery zera)
  5. Zaznaczamy opcje TAK i naciskamy przycisk OK, odbiornik się zrestartuje
  6. Za pomocą strzałek wybieramy JĘZYK POLSKI i potwierdzamy przyciskiem OK
  7. Wybieramy opcje RĘCZNE PRZESZUKIWANIE, potwierdzamy OK i ustawiamy poniższe opcje:
    • CZĘSTOTLIOWOŚĆ – 346000
    • TRYB SKANOWANIA – Niekodowany+CAS
    • TYPY SERWISÓW TV+Radio
    • MODULACJA – 256 QAM
    • SYMBOL RATE 6875
    • POSZUKIWANIE SIECI – TAK
  8. Naciskamy OK, rozpocznie się wyszukiwanie.
  9. Odbiornik poprosi o potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  10. Na końcu wchodzimy do MENU, przechodzimy na zakładkę OPCJE
  11. Zaznaczamy JĘZYK i naciskamy OK na pilocie
  12. Ustawiamy AUDIO 1 i 2 wedle uznania (np. POLSKI i ENGLISH)
  13. Ustawiamy NAPISY 1 i NAPISY 2 wedle uznania (np. POLSKI i WYŁĄCZ)
  14. Zatwierdzamy powyższe zmiany przyciskiem OK

TechniSat DIGIT K3, K3X

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy PRZESZUKIWANIE SIECI i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje

TechniSat DIGIT MF4-K

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy PRZESZUKIWANIE SIECI i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje

TechniSat DIGIT HD8-C

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy WSZYSTKIE KANAłY i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje

Instrukcje obsługi

Aktualizacje

Instrukcja upgrade dla odbiornika Ferguson Ariva 100 Cable

  1. Odpowiedni plik z aktualizacją kopiujemy na pendrive
  2. Wchodzimy do Menu -> Zakładka "Tools" -> aktualizacja przez USB
  3. ustawiamy opcje:
    • rodzaj aktualizacji na "Allcode+bootloader"
    • plik z aktualizacją na "nazwa_pliku_z_oprogramowaniem"
  4. klikamy START

Instrukcja upgrade dla odbiornika Ferguson AC8000HD / PVR

  1. Odpowiedni plik z aktualizacją kopiujemy na pendrive
  2. Wchodzimy do Menu -> użytkowe -> Aktualizacja Firmware -> Aktualizacja z USB
  3. Wybieramy plik z oprogramowaniem
  4. Klikamy OK

1. Pomiar prędkości mojego łącza internetowego wykazuje mniejszą wartość od zadeklarowanej w umowie

Rekomendujemy przeprowadzanie pomiarów prędkości łącza internetowego na urządzeniu bezpośrednio podłączonym kablem do routera, a nie poprzez WiFi. Na sygnał bezprzewodowy ma wpływ wiele czynników zewnętrznych, które mogą zakłócać wyniki testu. Grubość i struktura ścian, urządzenia elektryczne, czy inne sieci WiFi w okolicy – to elementy, które mogą zaniżać dane o prędkości łącza.

2. Nie pamiętam hasła do mojej sieci internetowej, a chcę podłączyć nowe urządzenia

Każdy router dostarczony przez Pelmar posiada naklejkę informacyjną, gdzie obok danych o modelu urządzenia, podane jest fabrycznie nadane hasło dostępowe (Password, PSK). Taka naklejka zazwyczaj jest umiejscowiona na spodzie, lub na tylnej ściance urządzenia.

3. Hasło fabryczne routera zostało samodzielnie zmienione, nie pamiętam tego hasła, a chcę podłączyć nowe urządzenia

Pelmar nie posiada dostępu do żadnych haseł naszych Abonentów. W takim przypadku zalecamy zrestartowanie routera, przywrócenie go do ustawień fabrycznych i ponowne ustawienie nowego hasła dostępowego. Przywrócenie do ustawień fabrycznych to indywidualna cecha routera i ta czynność jest opisana w instrukcji jego obsługi.

4. Mam problemy z sygnałem WiFi. W niektórych pomieszczeniach urządzenia tracą połączenie z siecią, lub nie mogą go wcale nawiązać

Przyczyny niepoprawnego działania sieci WiFi mogą być bardzo różne. Najczęściej powodem zakłóceń sygnału jest struktura budynku lub inne sieci bezprzewodowe. Zbrojenia ścian, poprowadzone w nich instalacje to elementy, które mogą blokować sygnał. Każde z urządzeń możemy połączyć bezpośrednio z routerem przy pomocy kabla i jeżeli wówczas mamy dostęp do internetu, to jest to wskazówką, że zakłócenia lub brak połączenia powodują czynniki zewnętrzne. Najczęstszym rozwiązaniem takiego problemu jest zastosowanie wzmacniaczy sygnału sieci WiFi lub zmiana umiejscowienia routera.

5. Gdzie znajdę przydzielony mi adres IP (Internet Protocol address)

Każdy z Abonentów Pelmar otrzymuje adres IP potrzebny m.in. do konfiguracji kamer internetowych, czy zdalnego łączenia się z routerem. Standardowo przydzielany jest zmienny – publiczny adres IP, ale oczywiście oferujemy możliwość wykupienia adresu stałego. Swój adres IP można poznać samodzielnie wykorzystując dedykowane temu strony internetowe np: https://www.moje-ip.eu/.

6. Internet nie działa – co robić ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy modem jest włączony. Następnie należy zweryfikować połączenie z komputerem - modem powinien być podłączony bezpośrednio do komputera (jeśli abonent posiada router, należy go odłączyć w celu eliminacji problemów związanych z tym sprzętem). Diody na modemie powinny sygnalizować poprawność połączenia. Po wykonaniu tych czynności należy zresetować modem.

7. Co jest niezbędne do korzystania z internetu na komputerze?

Do korzystania z internetu potrzebny jest komputer z zainstalowaną kartą sieciową lub portem USB i obsługą protokołu TCP/IP.

8. Czy można podłączyć dwa komputery do Internetu?

Tak. Należy tylko we własnym zakresie zakupić router do sieci kablowej, który pozwala na współdzielenie łącza internetowego. W takim przypadku router podłączyć trzeba do modemu kablowego, a komputery do routera. W zależności od wyposażenia routera komunikacja z nim może być przewodowa lub bezprzewodowa.

9. Czy mój komputer będzie posiadał adres IP widoczny poza siecią Operatora?

Każdy komputer w sieci Operatora otrzymuje indywidualny adres IP. W większości przypadków jest to adres publiczny. O szczegóły oferty proszę pytać w Biurze Obsługi Klienta.

10. Co zrobić aby bezpiecznie korzystać z domowej sieci komputerowej?

Domowa, lokalna sieć komputerowa, zbudowana na kablu, w zasadzie nie wymaga specjalnej troski. Natomiast sieć bezprzewodowa (WiFi) wymaga ustawień szyfrowania transmisji oraz hasła, które ustawiamy zgodnie z instrukcją routera. Takie same parametry sieci WiFi należy następnie wpisać konfigurując sieć na komputerze. Zostawienie sieci WiFi otwartej, niezabezpieczonej, może prowadzić do wykorzystania naszego sprzętu, bez naszej wiedzy, do dokonywania przestępstw internetowych.

11. Jakie zmiany nastąpią w istniejącej sieci telewizji kablowej w lokalu Abonenta w związku z podłączeniem Internetu?

Jedyna zauważalna zmiana, która nastąpi, to wymiana gniazda telewizyjnego rozdzielającego sygnał dostarczany przez Pelmar Sp. z o.o., na gniazdo multimedialne. Przyłącza do telewizora i radia pozostaną bez zmian, natomiast nowe, trzecie wyjście gniazda, pozwoli na podłączenie kablem koncentrycznym modemu kablowego.

12. Czy transmisja danych poprzez Internet w sieci telewizji kablowej ma wpływ na jakość obrazu telewizyjnego?

Transmisja danych oraz związany z nią dostęp do Internetu poprzez sieć telewizji kablowej nie ma żadnego negatywnego wpływu na jakość odbieranego sygnału telewizyjnego oraz radiowego.

13. Kto może skorzystać z pakietu internetowego SENIOR ?

Pakiet ten jest dostępny dla wszystkich osób posiadających legitymację emeryta/rencisty.

14. Czy po zawarciu umowy modem przechodzi na własność Klienta?

Zgodnie z zawieraną umową modem jest własnością Operatora, czyli Pelmar Sp. z o.o.. Klient podczas trwania umowy użytkuje go i jest zobowiązany do jego zwrotu wraz z zasilaczem, opakowaniem, płytką CD ze sterownikami i kablami sieciowymi w stanie nienaruszonym, po zakończeniu umowy.

15. Jakie są parametry jakościowe usługi Internetu oferowanego przez Operatora?

Pelmar Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości usług transmisji danych w usłudze Internetu na poziomie 90 % nominalnej prędkości dla danych wysyłanych i odbieranych zawartej w umowie abonenckiej. Prędkości pobierania danych i prędkości wysyłania danych, mierzone są za pomocą testów dostępnych na stronie internetowej Operatora pod adresem http://www.pelmar.pl. Pomiar powinien być wykonany bezpośrednio na porcie urządzenia, które Abonent otrzymał w ramach usługi Internet.

1. Ile kosztują połączenia telefoniczne wewnątrz sieci Operatora?

Połączenia wewnątrz naszej sieci są całkowicie bezpłatne, bez względu na porę dnia.

2. Jak przenieść numer telefonu od innego operatora?

Chcąc podpisać umowę na pakiet telefoniczny (z zachowaniem dotychczasowego numeru) w sieci Pelmar Sp. z o.o. należy przyjść do Biura Obsługi Klienta z ostatnią, łączną fakturą wystawioną przez aktualnego operatora telefonicznego. Na miejscu zostanie wypełniony wniosek o przeniesienie numeru oraz inne niezbędne dokumenty. Wniosek o przeniesienie numeru podpisuje osoba, na którą aktualnie widnieje umowa u obecnego operatora telefonicznego.

3. Przenoszę numer telefonu do sieci Operatora od innego Operatora – jak się dowiem o terminie rozpoczęcia świadczenia usługi?

W chwili podpisywania dokumentów o przeniesienie numeru, należy wskazać dogodny sposób poinformowania (telefoniczny, mailowy). Gdy tylko Operator uzyska informację o terminie i możliwości przeniesienia numeru, niezwłocznie powiadamia o tym Abonenta.

4. Czy przeniesienie telefonu do Operatora jest usługą bezpłatną?

Tak, usługa ta jest bezpłatna.

5. Czy przenosząc telefon od innego Operatora wykorzystane będzie gniazdo „starego” Operatora?

Nie, ponieważ Operator posiada własne kable. Telefon podłączony jest do urządzenia zwanego modemem, a ten podłączony jest do gniazdka telewizyjnego i elektrycznego.

6. Czy do usługi telefonicznej potrzebny jest komputer czy jakikolwiek inny sprzęt?

Usługa w żaden sposób nie jest związana z posiadaniem komputera. Niezbędny natomiast jest modem telefoniczny, który dostarcza Pelmar Sp z o.o.

7. Jak sprawdzić stan rachunku telefonicznego?

Po wykonaniu połączenia na darmowy numer 9444 centrala automatycznie sprawdza bieżący stan rachunku i odczytuje go klientowi. Uwaga! Informacja ta jest dokładna dla Abonentów z taryfami, które nie zawierają darmowych minut, ponieważ koszt połączeń z danego dnia przeliczany jest na darmowe minuty (oczywiście do ich wyczerpania) o północy.

8. Kto może skorzystać z pakietu telefonicznego SENIOR ?

Pakiet ten jest dostępny dla wszystkich osób posiadających legitymację emeryta/rencisty.

9. Czy po zawarciu umowy modem przechodzi na własność Klienta?

Zgodnie z zawieraną umową modem jest własnością Operatora, czyli Pelmar Sp. z o.o. Klient podczas trwania umowy użytkuje go i jest zobowiązany do jego zwrotu wraz z zasilaczem, opakowaniem, płytką CD ze sterownikami i kablami sieciowymi w stanie nienaruszonym, po zakończeniu umowy.

10. Czy istnieje możliwość zastrzeżenia numeru?

Usługa zastrzeżenia numeru jest opcją bezpłatną. Należy jednak zgłosić chęć zastrzeżenia w formie pisemnej. Zastrzeżenie może dotyczyć prezentacji numeru i/lub danych.
Zastrzeżenie prezentacji polega na tym, że numer nie będzie wyświetlany na telefonie odbiorcy połączenia telefonicznego. Natomiast zastrzeżenie danych Abonenta powoduje nie podawanie ich do książki telefonicznej. Aby działanie to było skuteczne, należy to jak najszybciej zgłosić (najlepiej wraz z aktywacją numeru), zanim przekażemy dane do książek telefonicznych.

11. Gdzie można sprawdzić billing telefoniczny?

Billing można sprawdzić za pośrednictwem naszej strony internetowej po zalogowaniu się do systemu eBOK. Na życzenie Abonenta billing może też zostać wysłany pocztą lub na podany adres mailowy za opłatą zgodną z cennikiem.

12. Jak skonfigurować automatyczne budzenie w telefonie stacjonarnym?

W naszej sieci usługa ta jest bezpłatna. Instrukcję znaleźć można na naszej stronie internetowej. Aktywacja usługi pozwala na ustawienie przez Abonenta budzenia:

a) na określoną godzinę (tak zwane budzenie jednokrotne). Wówczas :
Abonent dzwoniąc na numer 55HHMM# aktywuje usługę, *#55# sprawdza stan usługi, #55# dezaktywuje usługę. Gdzie HH oznacza godzinę, a MM minutę. Po aktywacji budzenia centrala zadzwoni do Abonenta jednokrotnie o oznaczonej godzinie.

b) na określoną godzinę, w określonych przez niego dniach tygodnia (tak zwane budzenie wielokrotne). Wówczas:
Abonent dzwoniąc na numer *57*HHMM*YYYYYYY# aktywuje usługę, *#57# sprawdza stan usługi, #57# dezaktywuje usługę. Gdzie HH oznacza godzinę, a MM minutę. W miejsce YYYYYYYnależy wpisać dni tygodnia w jakie ma być aktywne budzenie (1-pniedziałek, 2-wtorek itd.). Po aktywacji budzenia centrala zadzwoni do Abonenta w wyznaczone dni o oznaczonej godzinie.

13. Czy można przekierować połączenia telefonu stacjonarnego np.: na telefon komórkowy?

Tak, usługę przekierowania bezwarunkowego można uruchomić samodzielnie w następujący sposób:

a) aktywacja usługi: należy podnieść słuchawkę, następnie wykręć numer 21, wybrać numer przekierowania ..............., wcisnąć # , odłóż słuchawkę

b) usunięcie usługi: należy podnieść słuchawkę, wykręć numer #21# , odłóż słuchawkę

14. Jak uruchomić przekierowanie połączenie gdy telefon jest zajęty?

Aby uruchomić usługę należy:

a) podnieść słuchawkę, wykręcić numer 67, wybrać numer przekierowania, wcisnąć #, odłożyć słuchawkę

b) usunięcie usługi: należy podnieść słuchawkę, wykręcić numer #67#, odłożyć słuchawkę.

15. Czy przy wykupionym abonamencie telefonicznym, można w jakiś sposób podłączyć posiadany telefon stacjonarny do systemu alarmowego?

Telefony stacjonarne oferowane w Pelmar Sp. z o.o. mogą być stosowane do połączenia z centralą alarmową. Trzeba jednak pamiętać, że modem kablowy, za pośrednictwem którego odbywa się komunikacja telefoniczna, wymaga zasilania. Zasilania wymagają również wszystkie urządzenia pośrednie między modemem i centralą telefoniczną Pelmar. Stąd, w przypadku dłuższych awarii sieci energetycznej, nie będą działały powiadomienia z centrali alarmowej.

16. Jakie są parametry jakościowe usługi telefonii, która oferowana jest przez Operatora?

Pelmar Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości usług transmisji głosu w telefonii stacjonarnej na poziomie 4. Jest to wartość wskaźnika jakości transmisji głosu MOS (Mean Opinion Score) mierzona metodą ACR (Absolute Category Rating).

1. Nie przysłano mi faktury za usługi Pelmar

Bardzo częstym powodem takiej sytuacji, jest przekierowanie wysyłanej korespondencji do folderu SPAM. Prosimy o sprawdzenie, czy to tam nie znajduje się oczekiwana faktura oraz oznaczenie wiadomości od Pelmar jako „pożądane / zaufane” (w zależności od używanego programu pocztowego). Fakturę za usługi można też znaleźć na koniec eBOK: www.ebok.pelmar.pl/ w zakładce: FINANSE→ RACHUNKI.

2. Gdzie znajduje się Biuro Obsługi Klienta Pelmar

Pelmar zaprasza wszystkich Państwa do Biura Obsługi Klienta po adresem: - Pelplin, ul. Kopernika 1 - Gniew, ul. 27 stycznia 2A Wskazówki dotyczące dojazdu i informacja o godzinach pracy biur znajdują się w zakładce Kontakt na stronie www.pelmar.pl.

3. Jakie dokumenty należy przygotować do podpisania umowy abonenckiej?

I) w przypadku pierwszej umowy należy przedstawić:
  • dowód osobisty oraz drugi dokument ze zdjęciem bądź kartę stałego pobytu – dla Klientów z Państw Unii Europejskiej
  • akt własności lokalu bądź przydział mieszkaniowy/księgę wieczystą (dokument nadania numeru domu w przypadku gdy w akcie własności widnieje tylko numer działki)
  • pełnomocnictwo notarialne oraz ksero dowodu osobistego w przypadku gdy osoba, na którą ma być podpisana Umowa, nie może przyjść osobiście.
II) w przypadku kiedy umowa ma być podpisana przez Najemcę lokalu, w którym ma być podłączona usługa:
  • właściciel powinien pojawić się wraz z najemcą w Biurze Obsługi Klienta i następującymi dokumentami: akt własności lokalu, umowa najmu, dowody tożsamości. Potrzebna będzie również pisemna zgoda właściciela lokalu na podpisanie umowy przez najemcę. Dodatkowo najemcę sprawdzamy w BIG-u.
III) w przypadku zmian w Umowie bądź aktywacji kolejnej usługi wymagamy od Klienta wyłącznie dowodu osobistego. Zmian w umowie może dokonać osoba, na którą podpisana jest umowa bądź inna, notarialnie do tego upoważniona. IV) w przypadku podpisywania Umowy Abonenckiej na firmę lub inny podmiot prowadzący działalność gospodarczą, należy przedstawić:
  • dokument nadania : NIP, REGON oraz wpis do ewidencji (KRS),
  • jeden z dokumentów : akt własności lokalu, umowę najmu, umowę użyczenia, przydział mieszkaniowy, księgę wieczystą (odpis z księgi wieczystej),
  • pełnomocnictwo notarialne – w przypadku gdy Zarząd bądź właściciel firmy przekazuje załatwienie formalności osobie upoważnionej.
W przypadku gdy lokal jest wynajmowany na potrzeby prowadzenia działalności, do sporządzenia umowy niezbędna jest obecność właściciela lokalu. Dodatkowo Najemcę sprawdzamy w BIG-u.

4. Kto może dokonywać zmian w umowie?

Wszelkie zmiany w umowie mogą być dokonane jedynie przez osobę, która umowę podpisała, czyli Abonenta. Jeśli nie może się ona osobiście pojawić w naszym biurze, wówczas osoba Ją zastępująca musi mieć upoważnienie notarialne od Abonenta i swój dowód osobisty.

5. Czy po zawarciu umowy modem przechodzi na własność Klienta?

Zgodnie z zawieraną umową modem jest własnością Operatora, czyli Pelmar Sp. z o.o.. Klient podczas trwania umowy użytkuje go i jest zobowiązany do jego zwrotu wraz z zasilaczem, opakowaniem, płytką CD ze sterownikami i kablami sieciowymi w stanie nienaruszonym, po zakończeniu umowy.

6. Kiedy może nastąpić zawieszenie usług?

Zawieszenie usług może nastąpić w wyniku nieopłacenia rachunku. Przed wyłączeniem usług Klient otrzymuje pismo informujące o kwocie zadłużenia i o terminie, w którym należy dane zadłużenie uregulować.

7. Jaki jest okres wypowiedzenia umowy w Operatora i jaką umowę możemy wypowiedzieć?

Z końcem każdego miesiąca można wypowiedzieć trwającą umowę, jednakże będzie się to wiązać z koniecznością poniesienia kary i odpowiednich kosztów. Tylko w przypadku umowy zawartej na czas nieokreślony, zgodnie z naszym regulaminem, Abonentowi przysługuje prawo rozwiązania jej z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec przyjętego w umowie Abonenckiej Okresu Rozliczeniowego, bez konieczności ponoszenia kosztów. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy wymaga, dla swej skuteczności, zachowania formy pisemnej wraz z podaniem przyczyny. W przypadku utraty przez Abonenta tytułu prawnego do lokalu, Abonentowi temu przysługuje prawo rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia.

8. Czy zmieniając miejsce zamieszkania, można przenieść posiadane usługi?

Istnieje możliwość przeniesienia usług oraz cesji umowy ze względu na zmianę miejsca zamieszkania. Należy jednak najpierw upewnić się czy w nowym miejscu zamieszkania istnieje sieć Pelmar Sp. z o.o. oraz trzeba pamiętać, że usługa ta jest płatna zgodnie z obowiązującym, na dzień cesji umowy, cennikiem.

9. Komu należy zgłaszać usterkę i jak szybko jest usuwana?

Wszelkie usterki należy zgłaszać do Biura Obsługi Klienta osobiście w Pelplinie i Gniewie telefonicznie pod numerem 58 536 17 03, korzystając z Internetowego Biura Obsługi Klienta [eBOK] na http://www.pelmar.pl wypełniając formularz zgłoszeniowy. System eBOK w weekend nie jest obsługiwany, zatem należy pamiętać, iż usterki zgłoszone w tym systemie zostaną rozpatrzone w pierwszym dniu roboczym. Wszystkie zgłoszenia staramy się usuwać jak najszybciej (maksymalny czas oczekiwania to 36 godzin).

10. Kto może korzystać z usług eBOK i w jaki sposób?

Konto na eBOK założyć może każdy Klient Operator. Wystarczy zalogować się na naszym Internetowym Biurze Obsługi Klienta na https://bok.pelmar.pl. . Po zalogowaniu się do eBOK będziemy mieli dostęp do wielu przydatnych informacji tj.: na temat bieżących faktur i wpłat. Będziemy mogli zgłosić ewentualną usterkę lub zamówić rozmowę z konsultantem.

11. Kto może skorzystać z pakietu telefonicznego i internetowego SENIOR ?

Pakiet ten jest dostępny dla wszystkich osób posiadających legitymację emeryta/rencisty.

12. Jaki jest stan mojego konta?

Każdy Klient może dowiedzieć się o stanie swojego konta na kilka sposobów :
  • w siedzibie Operatora w Biurze Obsługi Klienta – saldo może być podane jedynie właścicielowi konta po uprzednim okazaniu dokumentu tożsamości,
  • z faktury VAT – na każdej fakturze umieszczona jest informacja o aktualnym stanie konta,
  • telefonicznie – saldo może być podane jedynie właścicielowi konta po uprzedniej weryfikacji danych osobowych.

Sposoby płatności

Płatności można dokonać w każdej placówce bankowej lub w urzędzie pocztowym.

Ważne dokumenty:

Twoje usługi

Internet

brak pakietu

kliknij by wybrać Dodaj

Telefon

brak pakietu

kliknij by wybrać Dodaj

Telewizja

brak pakietu

kliknij by wybrać Dodaj

Internet Mobilny

brak pakietu

kliknij by wybrać Dodaj

Telefon Mobilny

brak pakietu

kliknij by wybrać Dodaj
WYŚLIJ ZAMÓWIENIE
Kontakt z doradcą
Imię*:
Nazwisko:
Telefon kontaktowy*:
Adres e-mail*:
Usługa:
Adres instalacji
Miejscowość:
Ulica:
Nr domu:
Mieszkanie:
Wyślij
Asystent
Zamknij okienko asystenta ASYSTENT

Adresy biur obsługi klienta

  • Pelplin, ul. Kopernika 1
  • Gniew, ul. 27 Stycznia 2A

Komunikat. Wykorzystujemy pliki cookies, aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Można zablokować zapisywanie cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. [x] ZAMKNIJ